Kiedy lęk paraliżuje

 

Kiedy lęk paraliżuje

Śniło mi się dzisiaj, że jestem w jakimś obozie z rodziną i nie mogę z niego wyjść...

Ja - dorosły człowiek, który potrafi poradzić sobie z wieloma emocjami. Mam w sobie dużo napięcia.

Dlaczego Ci o tym opowiadam?

"Mamo, tato... ja słyszę i widzę, i boję się tego wszystkiego."
Nie tylko my jesteśmy przerażeni sytuacją.

Dlatego:

  • Nie pokazuję dziecku tego, czego może nie udźwignąć.
  • Obrazy w głowie zostają na długo.
  • Unikam rozmów, które są przepełnione lękiem. Szczególnie telefonów, bo wtedy wydaje się, że dzieci nie słuchają, a słuchają!
  • Nie karmię swojego lęku, kiedy jestem z dziećmi.
  • Rozmawiam i odpowiadam na ich pytania ze spokojem.
  • Przytulam często, bo napięcie jest w całym ciele.
  • Włączamy się w pomoc potrzebującym, bo to możemy zrobić.

Wszyscy jesteśmy świadkami dramatu wojny.
Dzieci też.

Nie da się udawać, że jest fajnie i nic się nie dzieje.
Możesz powiedzieć, że to jest bardzo trudny czas.

Dorośli robią wszystko, co w ich pomocy, żeby to jak najszybciej zmienić.

Dzieci widzą moje napięcie i nie rozumieją tego, co się dzieje, ale zaczynają się bać - widzą mój lęk.

Potrzebujemy spokojnych rodziców, którzy nie wpadają w panikę z powodu wojny.

Uwaga!
Nasze dzieci potrzebują dorosłych, którzy mimo tego trudu stoją mocno na nogach. Potrafią mimo tej tragedii dalej bawić się z dzieckiem. Śmiać się i skakać.

Pamiętaj, że dzieci bawią się właśnie po to, żeby poczuć się lepiej.
To jest ich sposób na regulowanie emocji.

Mimo tego ogromnego napięcia, zadbaj o siebie i dziecko. Wyłącz czasem telefon i wyjdź z dzieckiem na spacer.

Nie zapominam o tej tragedii i jednocześnie już teraz dbam o to, by mieć siły dla siebie, dla dzieci i dla tych, którzy potrzebują mojego wsparcia.


Jeśli chcesz wiedzieć jak działa lęk dziecka? WIęcej w tym temacie znajdziesz w moim kursie o zabawie. W module o lęku. Konkretne wskazówki i strategie. To naprawdę dobry kurs. Polecam. 

https://akademia.magdasabik.pl/produkt/w-nurcie-rodzicielstwa-przez-zabawe/



 


Komentarze

Popularne posty