naucz mnie podejmować dobre decyzje

Wiele razy jestem przekonana, że wiem lepiej. Mój pomysł jest lepszy i ... w ogóle ja powiem dzieciom co w życiu robić i jak je przeżyć...
a tu ... trzeba pozwolić poczuć konsekwencje złego wyboru, złej decyzji :(
konsekwencje czasem bolą (najchętniej ochroniłabym te moje dzieci przed każdym bólem)
a tu ból potrzebny
"Mamo ty zdecyduj..." a ty jak uważasz? co jest ważne? dlaczego tak? a może inaczej?
to trudne, ale każda decyzja podjęta samodzielnie ma niezwykłą moc. Moc stawania się dorosłym człowiekiem, moc odpowiedzialności za siebie! To niezwykłe obserwować jak młody człowiek zmaga się z samym sobą. Chciałoby się robić tyle rzeczy, a tu trzeba wybrać. Chciałoby się a tu...
"Dziś nie pójdę na rolki..." dobrze, jeśli uważasz, ze tak będzie lepiej. Podjęłaś trudną decyzję bo rolki ciągną :)
Decyzje trochę jak stopnie schodów. Są takie, które musimy podejmować za dziecko, ale są takie które może przejść samodzielnie. Są takie stopnie, przez które trzeba przeprowadzić dziecko, ale...
Znaleźć złoty środek. Nie bać się, że zaboli. Mnie też boli i chyba tego nie lubię. Wolałabym zarządzić zdecydować i... zmagam się z sobą, żeby dać szansę moim dzieciom na dorastanie.

Popularne posty