Pakowanie na wakacje

 

Jak budować motywację dzieci do angażowania się w domowe obowiązki? Jak przekazywać im przekonanie, że rodzina jest jak drużyna i na sukces muszą pracować wszyscy? Poprzez angażowanie dzieci w zadania – nie tylko na etapie wykonawczym czyli zlecania im zadań do wykonania ale także na etapie planowania i tworzenia pomysłów na rozwiązania. Gdy pakowaliśmy się na wakacje ja swoim zwyczajem zrobiłam listę rzeczy do spakowania i cały dzień dopisywałam rzeczy o których sobie przypomniałam (żeby potem nie zapomnieć co jeszcze planowałam zabrać). Zachęciłam starszego syna aby tę listę przeczytał i pomógł mi zastanowić się, co jest jeszcze potrzebne, co mogłoby się przydać. Zachęciło to także młodszego i też „dopisał” swoje propozycje. Poczułam, że to dobry trop – pokazuje im swój pomysł na ogarnięcie przedwyjazdowego chaosu, daje szanse na zobaczenie ile jest do zrobienia i włączenie się we wspólne działanie. Dużo lepiej było nam z tym niż z opędzaniem się od dzieci, które pytają „kiedy jedziemy?” Lubię wspólne planowanie i polecam:)

Komentarze

Popularne posty