kiedy domowa edukacja staje się koniecznością

Zosia chora :(
Nic to choroby są częścią naszego życia, więc są i już. Tylko jak przetrwać ten czas? Ile można czytać? Ile oglądać? Co zatem robić z marudzącym dzieckiem żeby nie zwariować. W naszym domu zapanował bałagan :( Nie mam siły sprzątać. Próbuję, ale im bardziej się staram tym bardziej jestem załamana ilością rzeczy do upchnięcia gdzieś.
Dziś wpadłam na pomysł pożytecznego spędzania czasu. Wyłączyłam Zosi telewizor. Wyciągnęłam nasze przyrodnicze filmy. Wiedza mojej córki mnie zaskoczyła. Przyznam, że trochę zainspirowała mnie edukacja domowa. Pomyślałam, że skoro niektóre dzieci w ogóle nie chodzą do szkoły i nie są głupsze to może moje dziecko też ... Przepisywanie zeszytów - może i ważne, ale co z tego wynika? Ano nic. Dlatego uruchamiamy edukację domową na czas przymusowego pozostania w domu. Szkoda, że mam tak mało wiedzy jak to się robi, ale spróbujemy. Oczywiście Zosia nie wie, że się uczy (to znaczy nie odczuwa wstrętu w czasie naszych rozmów). Tak jak wszyscy ma swoje mocne i słabe strony.Po mamie ma problem z geografią, ale! doskonale wie gdzie leży kraina o której ogląda film. Wtedy pamięta. Jeśli tylko kojarzy z przyrodą to nawet doskonale. Podoba mi się ta nasza zabawa w domową edukację. Szkoda, że muszę wrócić do pracy. Zapytałam nauczycieli jakie treści są ważne w tym co obecnie przerabiają i już wiem.
Mamy w planie jeszcze przyjrzeć się wszystkim układom w organizmie ludzkim. Tymczasem obejrzeliśmy serce i wątrobę i żołądek kury :)) dzieci były bardzo zainteresowane. Zosia z nudów zrobiła też zabawną prezentację o Francji. Co prawda tylko trzy slajdy, ale miała w tym sporo radości. Nie musiała tego robić. Chciała. Może pokuszę się o jakieś francuskie danie na sobotę?
Udało nam się też oglądać albumy z malarstwem. Baaardzo ciekawe również dla mnie.
To rzeczywiście jest możliwe. Pod warunkiem, że się nie pracuje i mniej sprząta, a gotowanie... no chyba, że naleśniki po francusku :)
Pozdrawiam wszystkich niezwykłych rodziców domowej edukacji. Zazdroszczę Wam.

Popularne posty