wychowanie do wolności - wybory małe i duże

kim jest człowiek wolny? jaki to człowiek ?
patrzę na moje dzieci i zastanawiam się nieustannie jak dać im siłę do stawania się dorosłym wolnym człowiekiem.
Wybory. Dobre, samodzielne wybory, to będzie najważniejsze zadanie już niedługo... a może już dziś?

Czy nasze dzieci potrafią wybierać? Jak je tego uczyć? Jesteśmy w sklepie, kupujemy klej. Stoję z Ant w sklepie, pani pyta: który klej? patrzy na mnie, Antka nie widzi? Ja patrzę na Antka i czekam. Pani podaje jeden i mówi: weź ten, jest dobry :(
"Weź ten..." znam te teksty: to jest najlepsze, kup koniecznie etc tysiące reklam wszędzie dookoła.
WYBÓR
Jestem z Zosią u fryzjera. Córa (prawie 11 lat) siedzi na fotelu .. i pani pyta: jak obcinamy? Na kogo patrzy? Oczywiście na mnie. ja patrzę na Zosię i przekierowuję pytanie.
Takich sytuacji jest cała masa.
Nie jest to dla mnie proste i oczywiste bo sama często narzucam innym swoje zdanie :(
Tym bardziej muszę o tym pamiętać. Teraz wybór kleju, kiedyś ... wybór żony :) Chyba przesadziłam, ale coś jest w tych wyborach trzeba się temu lepiej przyjrzeć.

Popularne posty